23 Mayıs 2012 Çarşamba

Tencerede Kek!

Geçtiğimiz hafta bir süredir gitmeyi çok istediğim Armutlu'daydık. Burada yeşil- mavi yollarda, dağ eteklerinde, yaylalarda eşsiz gezintiler yaptık, tam da toplanma dönemine denk geldiğimiz karabaş otu ve mayıs papatyalarından ailecek topladık, bol bol anılarımızı fotoğraflandırdık ve mutlu mesut bir şekilde evimize döndük.

Kaldığımız daire denize nazır oldukça ferah bir daireydi. İhtiyacı giderecek kadar eşyanın bulunduğu dairemizin benim açımdan tek eksiği ise fırındı. Oysa kızıma sabah kahvaltısı için yapacağım kekin malzemelerini yanıma almıştım bile. Fırın olmayışı başta canımı çok sıksa da yeni bir tarifin de yolunu açtı. Aklıma daha önce kulağımda yer eden "tencere keki" ile ilgili internette küçük bir araştırma yapmak geldi ve en mantıklı bulduğum tarifi uygulamaya karar verdim. Sonuç fotoğraflardan da tahmin edebileceğiniz gibi harika oldu. Demek ki bir anne kuzusuna kek pişirmek için elindeki tüm imkanları değerlendirmekten çekinmezmiş:) Üstelik fırınınız olsa bile evinizde sadece bir adet yumurta kaldığında canınızın çektiği keki yapmak adına uygulayabileceğiniz bir tarif. Benim uyguladığım tarifte yağ eklenmiyordu ve ben de ilk yapışım olduğundan aslına sadık kaldım ama sizlere bir miktar tereyağ eklemenizi öneriyorum.

Tencerede Top Kek



Malzemeler

1 adet doğal yumurta
1 çay bardağı doğal süt
1 yemek kaşığı halis tereyağ
1,5 çay bardağı öğütülmüş kaya şekeri
2 çay bardağı doğal kepeksiz un
2 yemek kaşığı kakao
1 çay kaşığı karbonat
karbonatı köpürtecek kadar limon suyu

Yapılışı

Yumurta ve şekeri iyice çırpın, süt, tereyağ ve kakaoyu ekleyin. Üzerine un ve karbonatı ekleyin, karbonata limon suyunu dökün ve karışımı yağladığınız porselen fincanlara bölüştürün, ısıya dayanıklı sufle kalıpları da kullanılabilir. Genişçe bir tencereye kaplarınızı yerleştirin. Ben bu miktarda hazırladığım hamuru dört adet çay fincanına üçer yemek kaşığı koyarak bölüştürdüm. Tencereye fincanların yarısından aşağıda olacak şekilde soğuk su koyun ve tencerenin üzerine havlu serip kapağını kapatın. Orta ateşte su kaynadıktan sonra yarım saat daha bekleyip altını kapatın. Kapları çıkarıp bir bez ve kahvaltı bıçağı yardımıyla top keklerinizi servis tabağına alabilirsiniz.
























































Sık sık karşılaşıp bol bol topladığımız karabaş otları.














































Dağ yollarında dolaşırken karşılaştığımız sinirli bir kaplumbağa.



































Hevesle papatya toplayan kuzucuk!

1 yorum:

  1. merhaba, blogunuzu yeni keşfettim ve keşfetmekten çok mutlu oldum ama en son yaklaşık bir sene önce yazı yazdığınızı görünce sevincim yerini üzüntüye bıraktı. bence yazmaya devem etmeliydiniz... sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...