28 Nisan 2012 Cumartesi

Kruvasanımsı Samsa!

Bu tarifi nasıl adlandıracağımı bilemedim açıkçası. Samsa Özbek arkadaşım Şahide'nin bize sıklıkla ikram ettiği leziz mi leziz bir hamur işi idi. Ben ne yazık ki samsayı sadece bir çırpıda yemekle kaldım, ustasından tarifini almak nasip olmadı. Şahide bir süredir yurt dışında yaşıyor ve artık görüşemiyoruz.

Geçtiğimiz günlerde dostlarımız Hamide, eşi Muhammed İkbal ve yavru kuzuları Şifa Sultan ziyaretimize geldi ve onlar için samsa hazırlamaya karar verdim. Oldum olası tel tel çıtır çıtır hamurlara hayran olduğumdan hamuru kruvasan hazırlama tekniği ile hazırlamaya karar verdim. Şahide'nin samsayı kuzu eti, kuyruk yağı ve bol soğanla hazırladığını hatırlamama rağmen ben daha önce kavurma yaparak hazır bulundurduğum doğal dana etini satır kıyması gibi minik minik doğrayıp soğanla pişirerek içini hazırladım. Ortaya incecik katmanlardan oluşan çıtır çıtır bir hamur işi çıktı. Kuzu etiyle de mutlaka yapmalıyım!

Hazırladığım hamur kruvasan hamuru gibi değil içeriği farklı ama kruvasan hamurundaki katlama ve açma aşamalarından geçirdim ve bu noktada Cafe Fernando'nun tarifinden faydalandım. Muhtemelen Şahide hamuru sadece su, un ve tuzla hazırlıyordu bense ek olarak süt ve karbonat kullandım. Resimlerinden de anlaşılacağı gibi harika bir tarif ortaya çıktı, vaktiniz olduğunda denemenizi tavsiye ederim. Unutmadan hazır milföyleri kullanmak istemeyenler bu tarife göre yufkalarını hazırlayıp diledikleri içlerle böreklerini yapabilirler.

Seval'in Samsası:)

Malzemeler

Açılmış iki bezeyi yağlamak  için 300 gr. halis tereyağ (soğuk olmalı)

Hamur için:
1 tatlı kaşığı kaya tuzu
1 çay kaşığı kaya şekeri
1 çay kaşığı karbonat
1 çay bardağı süt
3 çay bardağı su
yarım kilo doğal kepeksiz un (ayrıca açmak için de gerekecek)
üzeri  için 1 adet doğal yumurta sarısı, 1 tatlı kaşığı içme suyu, 1 yemek kaşığı sızma zeytinyağ

İç harcı için:
yarım kilo kuzu veya dana kuşbaşı
2-3 adet orta boy soğan
kaya tuzu, defne yaprağı, kimyon, karabiber



Yapılışı

Kuşbaşıları satır kıyması yapar gibi minik minik doğrayın. Tencereye yeteri kadar zeytinyağı koyun ve minik minik doğradığınız soğanları yumuşayana kadar kavurup üzerine etleri alın. Etler suyunu çekene kadar kavurun ve içme suyu ekleyip bu suyu da çektirin. Baharatları ekleyip biraz daha içme suyu katın ve kısık ateşte iyice yumuşayana kadar pişirin. İstediğimiz yumuşaklığı elde edince altını kapatıp soğumaya bırakın. Unu yoğurma kabına alın, ben geniş cam bir kase kullanıyorum. Kaya tuzu, şeker ve karbonatı ekleyip süt ve ardından suları yavaşça ekleyin. Tüm suyu eklemeden hamuru yoğurmaya başlayın hamur ele yapışmayan yumuşak bir hamur olacak. Gerekirse tüm suyu ekleyin hatta ilavede yapabilirsiniz önemli olan kıvamı yakalamak. Ben İHE'nin organik buğday ununu kullanıyordum bazı tariflerim için, bu tarifte ise Sade Pazar'ın doğal kepeksiz ununu kullandım. Sade Pazar nihayet tam buğday ununun yanında doğal kepeksiz un satmaya da başladı. Bu benim gibi hamurişisever bir insan için büyük haber, çünkü İHE'de istediğim unu her zaman bulamazdım fellik fellik Halk Ekmek gezer dururdum. Üstelik Sade Pazar'ın getirdiği un da daha önce kullandığım un gibi incecik öğütülmüş özellikle misafirlerime hazırladığım hamur işlerinde rahatlıkla kullanabileceğim. Hamuru güzelce yoğurup iki bezeye ayırın bu aşamada hamuru buzdolabında bekletmek tereyağının hemen erimemesini sağladığından işimizi kolaylaştırıyor. Soğuttuğunuz hamuru çıkarıp açma işlemine başlayın. Hamuru açacağınız zemine bolca un dökün ve büyükçe bir daire elde edene kadar merdane ile açın. Açtığınız yufkaya 100 gram tereyağı minik parçalara ayırarak yayın ve ilk katlamanızı fatura katlar gibi üçe katlayın. Açama işlemi boyunca yapışmaları önlemek için sıklıkla un kullanmayı ihmal etmeyin. Tereyağı sıcaklıkla eriyip hamuru açmanızı zorlaştırabilir bu durumda hamuru streç filmle sarıp buzdolabında iki saat bekletip sonra açmaya başlayın. Hamuru ikinci kez açın ve tekrar aynı katlama işlemini yapın. Hamuru üçüncü kez açın 50 gram kadar tereyağı minik minik doğrayıp tüm yufkaya yayın ve bu defa sol ve sağ tarafları hamurun ortasında birleştirin ve tekrar ortadan ikiye katlayın. Dörde katlanmış hamuru son kez açın bir kase yardımıyla küçük yuvarlaklar elde edin. Hazırlayıp soğumasını beklediğiniz içi dairelerin ortasına yerleştirin ve üç köşeden birleştirerek kapatın. Fırınınızı 220 derecede çalıştırın ve fırın ısınırken samsaların üzerine yumurta sarılı karışımı paylaştırıp üzerleri kızarana kadar pişirin. Dilerseniz çörek otu serpiştirebilirsiniz. Kalan bezeyi de aynı işlemlerden geçirerek hazırlayın. Çok kalabalık değilseniz streç filmle iyice sarıp poşetleyip dondurucuya kaldırın ve daha sonra kullanın. Bir bezeden on bir adet samsa çıkıyor. Tereyağı iki beze için toplam 300 gram olarak kullandım, tek beze için 150 gram yeterli oluyor. Hazırladığınız iç iki bezeye yetiyor, tek bezeden yapacaksanız bu iç artacaktır ya da daha dolgun samsalar hazırlayabilirsiniz.












































































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...