14 Şubat 2012 Salı

Çikolata Tadında Nefis Top Kek!


Efendim bu tarifimizde beslenme saati gerginliği sendromumuzu minik bir tebessümle anımsayıp (benim gibi iştahsız bir çocukluk dönemi geçirenler için geçerli tabi), mutfağımıza çok yaygın olarak kullanılmayan bir malzemeyi davet edip yavrularımız için güvenli hem de çok lezzetli bir kek yapacağız.
Nedir bu gizemli madde derseniz: kakao yağı. Kakao yağı pek çok mutfakta yerini almamış olabilir ama çikolata lezzetini  en doğal şekliyle tatmak isteyenler mutlaka biliyorlardır ve benim mutfağımda oldukça sık kullandığım bir yağ açıkçası. Her yerde rahatlıkla bulunamayan ve mutlaka taze halinin kullanılması gereken (bayatladığında tadı çok acılaşıyor) kakao yağını doğal ürün satan mağazalardan temin edebilirsiniz.
Yazılarını zevkle takip ettiğim Ev Cini’nin “çikolatalı kek” başlığıyla yayınladığı tarifinden yola çıkarak tabiri caizse çevirmenliğini yaptığım bu tarif bilhassa beslenme çantaları için uygundur diye düşünüyorum, çünkü besleyiciliğinin yanı sıra çocukların damak zevkine çok uygun bir kek yapmış oluyoruz. Ben damak tadıma uygun yiyecekleri kaçırmaz uygun olmayanlarınsa yüzüne bile bakmazdım beslenme saatlerinde. Çocukların hazır gıdayla çok erken tanıştığı, envai çeşit ambalajlarla çocuklara çok cazip gelen ne besleyici ne de sağlıklı olan hazır gıdaların hüküm sürdüğü bu devirde beslenme saatinde çocukların yüzünü doğal yiyeceklerle güldürmek çok zor olsa gerek. Bu tarif benim için bir başlangıç, sizlerin de sıkı takipçisi olacağınızı umduğum bir tarif dizisinin başlangıcı.
Çikolata Tadında Nefis Top Kek
Malzemeler

140 gram öğütülmüş kaya şekeri
3,5 yemek kaşığı kakao
1 adet doğal yumurta
250 ml. doğal süt
85 gram hakiki tereyağ (eritilmiş)
85 gram kakao yağı (benmari ile eritilmiş)
2 çay kaşığı karbonat
karbonatı eritecek kadar limon suyu
yarım çay kaşığı kaya tuzu
çubuk vanilya
2 su bardağı tam buğday unu (elenmiş)

Yapılışı
Fırını 190 dereceye getirin (turbo fırın için 170 derece). Kakao yağını benmari usulü ile eritin (Bir cezveye bir miktar su koyup kaynatın ve kakao yağını koyduğunuz kaseyi cezvenin üstüne yerleştirip yağı eritin). Bir kaseye unu eleyin ve üzerine şekeri, karbonatı, tuzu, çubuk vanilya ve kakaoyu ekleyin (karbonatı limon suyunda eriterek koyun).  Çubuk vanilyanın içindeki siyah tozları bıçak yardımıyla yarım çay kaşığı kadar çıkarabilirsiniz. Diğer bir kapta önce yumurtayı çırpın ve süt ile yağları karıştırın. Daha sonra sıvı karışımı kuru karışıma ekleyin ve iyice karışana kadar çırpın. Bu aşamada fındıkları ekleyin (diğer bir seçenek olarak fındıkları karışımı kalıplara paylaştırdıktan sonra üzerlerine dökebilirsiniz). Yaklaşık 20-25 dakika sonra kekler pişmiş olacaktır. Parmağınızla üzerine bastırdığınızda çökmeyip geri geliyorsa ya da içine batırdığınız kürdan kuru çıkıyorsa pişmiş demektir.
Pişirme işlemini cam veya porselen sufle kapları ile yapmanızı tavsiye ederim ki çok sağlıklı bir tercih olur, teflon kaplamalı kalıplar ve muffin kağıtlarının toksik etkileri olabiliyor. Ben bu tarifi cam sufle kalıplarıyla uyguluyorum.
Kekinizi çocuğunuza sunarken keyifli ambalaj denemeleri yaparsanız emin olun hazır gıdalarla rekabet etmeniz kolaylaşacaktır. Ben ambalaj olarak bitkisel jelatin  ve rengarenk kurdeleler kullandım. Pek yakında bu kekleri Yavru Kuzu’dan sipariş edebileceksiniz.
Bu tarif daha önce SadeMutfak'ta yayınlanmıştır.

























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...