16 Şubat 2012 Perşembe

Yavru Kuzularınıza Dilediğiniz Resimle Yap-Boz Yapın!

Ben kızıma oyuncaklar yapmayı çok seviyorum ve bu çalışmayı da uzun zaman önce yapmıştım. Ben yaparken o beni sürekli oyalasa da, sabırsızlansa da projemiz bittiğinde yaşadığımız mutluluk anlatılamaz. Bu yap-bozu yapmak için önce bir resim beğenin, ben kızım çok küçükken yaptığım için basit ve az parçalı olarak yapmıştım. Siz çocuğunuzun yaş grubuna göre seçimde bulunabilirsiniz.

Önce internette bulduğum çok karmaşık olmayan bu kedi resminin A4 ebadında çıktısını aldım (Ticari amaçlı kullanmayacağımız için rahatlıkla indirdim, kendi çizimlerinden niye kullanmadın derseniz benimkiler Sare'ye karmaşık gelebilirdi). Daha sonra resmi kare olacak şekilde boyutlandırdım ve bu büyük kareyi dört küçük kareye böldüm. Sonrasında bir koliden kestiğim kartonu küçük karelere uyacak şekilde dört adet olarak kestim ve resimleri kartonlara yapıştırdım. Bununla yetinmedim ve her parçanın etrafını koli bandı ile çevirdim, aksi halde şimdiye kadar çoktan parçalanmış olabilirlerdi:) Yapım aşamasının fotoğrafları ne yazık ki yok ama şu an ki halini anlayabilmeniz için birkaç fotoğrafı ekliyorum. 2,5-3 yaşlarındaki kuzularınızla birlikte bile yapabilirsiniz. Onlar size bant konusunda yardımcı olmaya gönüllü olacaklardır eminim hem de başarma duygusunu tadacaklar. İlk fırsatta denemenizi tavsiye ederim.





Projeyi yaparken sentetik yapıştırıcılar yerine evde kolaylıkla hazırlayabileceğiniz bir yapıştırıcı tarifim de var. Daha önce www.yesilkopuk.blogspot.com'da da yayınladığım tarif şöyle:

Ev Yapımı Yapıştırıcı

1. 1 kahve fincanı kepeksiz un
2. 1/2 kahve fincanı su
3. 1/3 kahve fincanı şeker
4. 7 damla elma sirkesi

Un ve şekeri küçük bir kapta karıştırın, suyu ekleyin iyice çırpın ve orta ateşte pişirmeye başlayın. Sürekli çırparak pürüzsüz bir karışım yapın. Sıvı kıvamını kaybetmeyecek kadar pişirin, almadan az önce sirkeyi ekleyin. Topaklar varsa blenderdan geçirin. İşte tamamen zararsız ev yapımı yapıştırıcınız hazır. Cam bir kavanozda saklayabilirsiniz. Yapıştırıcıyı sulu boya fırçası ile veya kahvaltı bıçağı yardımıyla yüzeylere uygulayabilirsiniz. (Unutmadan tarifin orjinali: http://sustainableecho.com/homemade-natural-glue/)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...