21 Şubat 2012 Salı

Fırında Yoğurt Yapıyoruz!

İlk yoğurt denemelerim hayal kırıklıklarıyla sonuçlanırdı. Annem her defasında tarif eder ben de her defasında sıcaklık ayarını bir türlü tutturamazdım. Bin bir hevesle kat kat sarıp sarmaladığım tenceremi açıp hala süt kıvamında olan karışımı görmek büyük hüsrandı. Derken araştırmalarım neticesinde sonunda risksiz ve lezzetli yoğurt yapma işini kaptım! Bu yazıda sizlerle de taktiklerimi paylaşacağım, bizim yavru kuzular için en uygunu evde doğal sütle yapılmış yoğurt. Ben açıktan aldığım süt ile yaptım, günlük şişe süt ile de denenebilir. Hazır yoğurtlar da margarin, süt tozu, genetiği değiştirilmiş bakterilerden elde edilen veya sentetik vitaminler kullanılabildiğinden kesinlikle tüketmemenizi öneriyorum.

Ev Yapımı Yoğurt





Malzemeler

2 litre doğal süt
2 yemek kaşığı doğal yoğurt
bir çimdik kaya tuzu

Yapılışı

Sütü yaklaşık on dakika kaynatın, böylece içindeki suyu da bir miktar buharlaştırmış oluyoruz. Altını kapatıp ılınmasını bekleyin. Serçe parmağınızı batırıp sekize kadar sayın, ilk batırdığınızda sıcaklığa dayanması sekizden sonra ise yanması gerekir (Cam kaplar soğukla ani temasta çatlayabiliyor, ne yazık ki iki fırın kabım çatlayıverdi bu sebepten). Parmağınız yanmıyorsa sütü biraz daha ısıtmalısınız. Bu aşamada fırınınızın ısısını 40 dereceye getirip 10 dakika kadar çalıştırın. Sıra geldi sütü, mayalamayı yapacağınız kaba aktarmaya. Ben mutlaka geniş cam bir tencere kullanıyorum. Sütü aktarmadan önce tezgaha kuru bir havlu veya nihale yerleştirip cam kabınızı üzerine koyun. Şimdi sütünüzü aktarabilirsiniz. Bir kasede 2 yemek kaşığı yoğurt ve bir çimdik kaya tuzunu çırpın üzerine kepçe ile sütten ekleyin ve iyice karıştırıp tencereye aktarın. Tahta kaşık yardımıyla mayayı süte yedirin ve ardından tencerenin üstüne kevgir kapatın. Böylelikle mayalanma esnasında buhar içeride birikip yoğurdu sulandırmayacaktır. Özellikle koyun sütü ile yapılan yoğurdun oldukça katı bir kıvamı oluyor, kullandığınız inek sütü yağlı ise bu da güzel kıvamlı yoğurt elde etmenize yardımcı olacaktır. Cam tencerenizi kevgirle birlikte fırına yerleştirin ve kapağını kapatın. Maya bakterilerinin çalışması için oldukça güzel bir ortam hazırlamış olduk. Yaklaşık dört saat sonra kabımızın kapağını örtüp buzdolabına yerleştirebiliriz. Yoğurdumuzun tadı ve kıvamı ertesi gün oturacaktır. Çünkü buzdolabında da mayalanma yavaş da olsa devam eder. Bu yöntemle yaptığım yoğurtlarda hiç hayal kırıklığı yaşamadım umarım sizler de keyifle lezzetli yoğurtlar yaparsınız.


















































































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...