7 Mart 2012 Çarşamba

Bal Kabaklı Pasta

İlk kez yaptığım bal kabaklı pastayı daha önce yapmamış olmam büyük kayıp! Meğer kabak püresi ile yüzey kaplamak ne kadar da keyifliymiş ve bu pastanın bu kadar leziz olacağını tahmin edemezdim. Kabak tatlısı evimizde sıklıkla pişirilen bir tatlı olmasına rağmen ben senelerce bu tatlıdan uzak durdum. Yirmili yaşlarıma kadar da hiç tadına bile bakmadım. Derken bir akşam ısrarlardan bağımsız olarak tadına baktım ve çok beğendim. Bal kabaklı pastanın güzel bir tarif olacağından emindim aslında belki de birkaç aşamalı olduğu için şimdiye kadar denemedim ama sanırım bundan sonra en sık yapılacak tariflerimden. Tarifi geliştirirken özellikle kabak püresi ve kek için pastacikiz'in bu: http://www.tarifdefteri.com/forum/bal-kabakli-pasta-resm%DDne-bakmadan-ge%C7mey%DDn-l%DCtfen-2975.html tarifinden faydalandım. Krema ise benim geliştirdiğim ve birçok pastada kullandığım bir tarif.

Bal Kabaklı Pasta




Malzemeler

Kabak Püresi İçin:
1 kilo soyulmuş bal kabağı
yarım kilo öğütülmüş kaya şekeri
1 yemek kaşığı kakao yağı rendesi

Kek İçin:
4 adet doğal yumurta
1 su bardağı kaya şekeri
bir fiske kaya tuzu
1 su bardağı doğal kepeksiz un
çeyrek çay kaşığı karbonat

Krema İçin:
3 su bardağı süt
2,5 yemek kaşığı doğal kepeksiz un
1 yemek kaşığı doğal buğday nişastası
1 su bardağı bal kabağı şerbeti
100 gram kakao yağı

2 adet yerli muz



Yapılışı:

Kabakları ince dilimler halinde doğrayın ve bir pilav tenceresine dizin, üzerine yarım kilo şekeri serpiştirin, önce orta ateşte kaynadıktan sonra kısık ateşte iyice yumuşayana kadar pişirin. Yumuşayınca kabakları büyükçe bir kaseye alın ve blendır yardımı ile püre haline getirin bu aşamada rendelenmiş kakao yağını ekleyin ve iyice çırpın.

Yumurtaların sarı ve beyazlarını ayırın. Sarıları şekerle geniş bir kasede krem halini alana kadar çırpın. Akları bir litrelik cam kavanoza alın bir fiske tuz ekleyip mikser ile kar haline gelene kadar çırpın. Unu sarılara karbonat ile ekleyin, çırpın ve son olarak akları ekleyip kaşık yardımıyla köpükleri fazla söndürmeden karıştırın. Keki pişireceğiniz kalıbı yağlayın, tabanına ve kenarlara un serpiştirip karışımı içine düzgün olarak dökün. Önceden ısıtılmış 170 dereceli fırında 35-40 dakika kadar pişirin. Piştiğinden emin olmak için keke kürdan batırın kuru çıkıyorsa pişmiş demektir.

Sütü küçük bir tencereye alın, Un, nişasta ve bal kabağını pişirirken oluşan şerbetten ekleyip iyice kıvam alana kadar karıştırarak pişirin. İndirmeye yakın kakao yağını ekleyin ve altını kapatın. Eriyen kakao yağını karışıma yedirmek için iyice çırpın. Krema oda ısısına geldikten sonra streç filmle kaplayarak buzdolabına kaldırın.

Kekin kenarlarını bıçak yardımı ile işaretleyip daha sonra temiz bir ipi bu işaretlerden geçirerek keki ikiye bölün. Her iki kek parçasını da bal kabağı şerbeti ile ıslatın. Kremadan üzerini süslemeye yetecek kadarını ayırıp geri kalanı kekin ortasına eşit olarak yayın. İnce dilimlediğiniz muzları kremanın üzerine yerleştirin. İkinci katı kapatın ve dış kısmı kabak püresi ile güzelce kaplayın. Oldukça düzgün şekil verilebildiği için ben bu kısmı pek sevdim. Son olarak ayırdığınız kremayı krema sıkma torbası ile dilediğiniz şekilde süsleyin. Sare özellikle kremaya bayıldı, oldukça hafif ve lezzetli bir krema. Bal kabağı püresini hazırlarken ne kadar çok şeker kullanmışım aman Allah'ım diye hayıflanırken krema için fazladan şeker kullanmak yerine püreden artan şerbeti kullandım. Başka bir tarif için bu kremayı yapacaksanız şeker miktarını yarım su bardağı olarak kullanabilirsiniz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...