1 Mart 2012 Perşembe

Pırasalı Omlet

Sare yumurtayı çok sever, özellikle yağda az pişmiş olarak tercih eder. Haftada en az iki defa sızma zeytinyağ veya halis tereyağ ile pişirdiğim yumurtasını keyifle yer. Gel gelelim ıspanak, pırasa, maydanozla pek arası yoktur ve ben de her anne gibi aslında çok faydalı olan ama damak tadına henüz uymayan bu sebzelerden mahrum kalmasını istemem ve zaman zaman pırasa ve ıspanakları minik minik doğrar pırasalı veya ıspanaklı omlet yaparak sunarım. Bu tarifimizin baş rolünde organik pazardan aldığım incecik ve tatlı mı tatlı pırasalar var. Sare pırasalı omletini pek severek yedi ve bu aralar sıklıkla karşılaştığım "kahvaltıda ne yiyorsunuz peki?" sorusuna bir yanıt babından bu tarifi sizlerle paylaşıyorum. Kahvaltılarımızın genel özellikleri ve içeriği ise bir sonraki yazımın konusu olacak.

Pırasalı Omlet



Malzemeler:

5-6 sap doğal pırasa (ben köklerini kullandım ama yapraklar da kullanılabilir, bir de benim saplarım incecikti kalın sap kullanıyorsanız iki tanesi de yeterli olabilir)
2 adet doğal yumurta
yarım çay kaşığı kaya tuzu
1 yemek kaşığı sızma zeytin yağ

Yapılışı:

Pırasa saplarını iyice yıkayın ve incecik doğrayın. Tavaya zeytin yağını alın biraz ısıtın ve pırasaları ekleyip orta ateşte bir miktar kavurun. Pırasaları çok öldürmeden bir kasede kaya tuzu ile çırptığınız yumurtaları tava yüzeyini kaplayacak şekilde aktarın ve bir iki dakika pişirin. İçeriğindeki vitaminlerden faydalanmak için yumurtaların çok pişmemesine dikkat edin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...