28 Nisan 2012 Cumartesi

Sultan Lokumu

Hanımlar sultan lokumu hem hafif hem leziz hem pratik bir tarif. Hatta bir zamanlar çok sık yapardım. Uzun bir aradan sonra misafirlerim için hazırladığım bu tatlıyı paylaşmadan edemedim. Havalar ısındıkça böyle hafif tatlılar gözdemiz olacak, mutlaka deneyin derim. Ben misafirlerim için hazırladığımda iki ölçü yapıyorum ki size de bunu tavsiye ederim. Aşağıdaki tarifi ise normal ölçüye uygun olarak verdim.

Sultan Lokumu

Malzemeler

5 su bardağı doğal süt
2,5 kahve fincanı doğal kepeksiz un
3 kahve fincanı öğütülmüş kaya şekeri
1 yemek kaşığı tereyağı
dilerseniz çubuk vanilya ve mercimek kadar hakiki damla sakızı

150 gram hindistan cevizi
3 adet yerli muz
2 yemek kaşığı taze süt kaymağı
dilerseniz fındık içi, ceviz içi, badem veya fıstık

Yapılışı

Sütü ve tereyağı hariç tüm malzemeleri tencereye alın önce orta ateşte daha sonra kısık ateşte iyice koyulaşıncaya kadar sürekli karıştırarak pişirin. İndirmeye yakın tereyağı ekleyin. İndirdikten sonra vanilya ve damla sakızını ekleyip biraz daha çırpın. Ben elimle çırpıyorum ama mikser de kullanılabilir.

Büyükçe bir tepsiyi sudan geçirin ve tepsiyi hindistan ceviziyle kaplayın. Hazırladığınız muhallebiyi dikkatlice üzerine yayın. Ilındıktan sonra streç filmle sarıp buzdolabında 6 saat kadar dinlendirin. Tatlıyı küçük dikdörtgenler halinde kesin. Her bir parçanın ortasına yerli muzu dikine ve enine keserek yerleştirin bir parça kaymak ve dilerseniz fındık, fıstık vs. koyarak rulo haline getirin. Ruloları servis tabağına alın, yapanlara afiyet olsun. (Ne yazık ki rulo yapma aşamasını fotoğraflayamadım. Benim rulolarım biraz büyükçeydi siz ortadan ikiye bölerek de hazırlayabilirsiniz. Ölçüye göre tepsi kullanmayı da unutmayın. )




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...