13 Şubat 2012 Pazartesi

Ballı Mantar Kurabiye


Şekersiz denemelerden biri daha. Mantar kurabiye bir zamanlar en sık yaptığım kurabiyelerdendi. O zamanlar kullandığım tarifi portakal ağacından almıştım, yaptığım tek değişiklik  margarin yerine tereyağı kullanmamdı. Zaman içinde malzemelerde epey bir değişiklik oldu. Lezzetse tatmin edici hele de yanında mis gibi bir fincan sahlep varsa!

Kurabiyelerde şeker yerine bal ya da pekmez kullandığınızda dikkat etmeniz gereken en önemli
şeylerden biri pişirme sıcaklığı ve süresi. Çok yüksek sıcaklıklara çıkmamak lazım ve ne çok kısa ne çok
uzun süre pişirmemek. Yani bu tarz kurabiyeler yaparken mutfaktan pek uzaklaşmamayıp sık sık kontrol
etmenizi tavsiye ederim.

Bu tarifte tam buğday unu yerine istanbul halk ekmeğin organik buğday ununu kullandım ki bazı tatlı ve kurabiyelere bu un daha yakışıyor bence. Tam buğday unu hem çok besleyici hem de sindirim açısından vücudumuza daha uygun elbette ama ben bazı tarifler için arada sırada doğal kepeksiz unu kullanmadan edemiyorum. Sizler tam buğday ununu da kullanabilirsiniz ama unu eklerken daha temkinli olun.

Ballı Mantar Kurabiye


Malzemeler


200 gram hakiki tereyağı
50 gram hakiki sızma zeytinyağ
200 gram hakiki bal
2 adet doğal yumurta
4 yemek kaşığı organik buğday nişastası(yoksa un miktarını arttırın)
1,5 çay kaşığı karbonat
birkaç damla limon suyu veya portakal yağı
2 cm kadar çubuk vanilya
1 avuç ince dövülmüş fındık
450 gram organik buğday unu
1 yemek kaşığı doğal kakao

Yapılışı


Oda sıcaklığında tereyağı, zeytinyağı, yumurta ve balı iyice yoğurun. Buğday nişastasını, karbonat ve çubuk vanilyayı ekleyin. Karbonatın üzerine birkaç damla limon sıkın veya benim yaptığım gibi portakal yağı da damlatabilirsiniz. Bunu yapma nedenimiz karbonatın hamurun tadını acılaştırmaması. İncecik dövdüğünüz fındıkları ve unu ekleyin, hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak yuvarlayın, bir çay tabağına az miktarda doğal kakao koyun ve yuvarlak bir kapağı önce kakaoya batırın ve sonra kurabiyeye bastırın (ben kullanmadığım bir tuzluğun tıpasını çıkarıp onunla şekil veriyorum, sonrasında yağladığınız aralıklarla tepsiye dizin. Hamurunuz iyice yoğurulmuş ve kıvamını almışsa kurabiyelerinizde yayılma olmayacaktır. Fırını 160 derecede beş dakika kadar ısıtıp üzerleri çok kızarmayacak şekilde pişirin. Siz benim yaptıklarıma aldanmayın benim dalgınlığıma geldi ve biraz fazla kızardılar. Bu tarifi kaya şekeri ile yapacaksanız bir su bardağı kadar kullanmanız yeterli olacaktır. Şekerle yapılan kurabiyelerin görüntüsü daha pürüzsüz olsa da şekeri mümkün olduğunca hayatımızdan uzak tutmak en iyisi, belki her tariften şekeri çıkaramayız
ama mutfağımızdaki yoğunluğunu ballı pekmezli tariflerle azaltabiliriz. Biz kurabiyelerimizi doğal sahlep eşliğinde yedik size de tavsiye ederiz!

Bu yazı daha önce SadeMutfak'ta yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...