13 Şubat 2012 Pazartesi

Şekersiz Çikolatalı Puding!


Hem çok pratik hem çok lezzetli hem de çocukların çok çok sevdiği bir tarifim var hanımlar! Üstelik bu defa şekersiz denedim ve evet sonuç harika! Bu aralar şekerin her türlüsünden mümkün mertebe uzak durma kararı aldığımdan yeni tariflerin yanı sıra eski tariflerim üzerinde de çalışıyorum.

Bu muhallebide eski hali ile bir su bardağı kaya şekeri kullanıyordum ki çok fazla miktarda olmamasına
rağmen bu defa şeker yerine 300 gram hakiki bal kullandım. Kızım bu haliyle de çok beğendi ve
benim açımdan olay bitmiştir! Bu tarifte de şekere son!

Bir dahaki denemem de üzüm pekmezi ile olacak yakın zamanda üzüm pekmezli çikoklatalı muhallebi
tarifini de paylaşmayı ümidediyorum.

Gelelim tarifimize…

Şekersiz Çikolatalı Puding


Malzemeler

1 litre doğal süt
2 yemek kaşığı doğal buğday nişastası
2 yemek kaşığı doğal kepeksiz un (dilerseniz tam buğday unu da kullanabilirsiniz)
5 yemek kaşığı doğal kakao
100 gram kakao yağı (kakao yağı yoksa 2 yemek kaşığı tereyağ kullanabilirsiniz)
4 cm çubuk vanilya
300 gram hakiki bal(Bal yerine 1 su bardağı kaya şekeri kullanılabilir)


Yapılışı

Kakao yağı ve bal haricindeki tüm malzemeleri önce orta ateşte kaynayana kadar sonrasında ise
kısık ateşte iyice kıvam alana kadar sürekli karıştırarak pişirin. Bal yerine şeker kullanıyorsanız
şekeri de ekleyerek pişirin. Ocağın altını kapatır kapatmaz küçük parçalara ayırdığınız ya da rendelediğiniz
kakao yağı ile balı ekleyip iyice çırpınız. Bu aşamada tadını kontrol ederek bal miktarını kendi zevkinize
göre ayarlayabilirsiniz. Kıvamla alakalı sorun yaşarsanız ocağı tekrar açın ve 1-2 dakika daha pişirin.
Üşenmezseniz kakao yağını benmari usulü ile eritipte ekleyebilirsiniz. Yine bu aşamada dilerseniz 4 cm
boyunda çubuk vanilya ekleyebilirsiniz. Bu tarifi kepeksiz doğal unla da tam buğday unuyla da yapıyorum.
Siz de damak zevkinize göre doğal olmak kaydıyla dilediğiniz unu kullanabilirsiniz. Dilerseniz bir adet
yumurta sarısı da ekleyebilirsiniz bu durumda un miktarını bir miktar azaltabilirsiniz. Ben sufle
kalıplarına paylaştırdım muhallebiyi, böylelikle on adet minik muhallebi elde ettim. Servis ederken
hindistan cevizi kullandım ki olsa idi antep fıstığı da pekala yakışırdı. Doğal buğday nişastanız
yoksa dert etmeyin sadece un veya kakao miktarını biraz arttırın. Son olarak evet çikolata tadı elbette
kakao yağından ve doğal kakaodan geliyor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...