12 Şubat 2012 Pazar

Kuru Pasta Tadında Keçiboynuzlu Kurabiyeler!















Klasik fındıklı kurabiye tarifimi bir süredir keçiboynuzu tozu ile fındıksız olarak yapıyorum ve sizlerle de paylaşmak istedim. Özellikle mümkünse bu karlı kış gününde cam kenarına geçip doğal salep eşliğinde yemenizi tavsiye ederim. Eşimin kuru pasta gibi olmuş dediği bu kurabiyeler Sare tarafından da pek beğeniliyor ki keçiboynuzu pekmezini bir türlü sevemeyen kızımın hiç değilse bu şekilde keçiboynuzundan faydalanması beni çok mutlu ediyor.
Keçiboynuzu tozu ile kek ve muhallebi denemelerim de olmuştu. Keklere kakao yerine aynı miktarda keçiboynuzu tozu rahatlıkla eklenebilir gayet hoş bir tadı oluyor. Muhallebiyi ise yıllar önce denemiştim ve o zaman çok hoşuma gitmemişti ama bu aralar tekrar bir deneme yapmayı düşünüyorum, sonucu sizlerle paylaşırım. Keçiboynuzu tozu ile kurabiyeyi  ise geçtiğimiz Ocak ayında düzenlenen Doğal ve Organik, Yöresel Ürünler & Doğal ve Sağlıklı Yaşam Fuarı’nı gezerken ikram edilen keçiboynuzu tozlu kurabiyeler vesilesiyle denemeye karar verdim. Ne yazık ki fuarda ikram edilenler margarin ile yapılmıştı ama görüntüleri oldukça güzeldi. İlk denememde 200 gram tereyağ ve 1 çay bardağı sızma zeytinyağ kullanmıştım ve yiyenler çok beğenmişlerdi. Bu defa evde tereyağı kalmadığından, çikolata yaparım diye ayırdığım kakao yağını kullandım ve bu hali ile kuru pasta kıvamında kurabiyeler oldu. Kakao yağı oda ısısında dahi katı halde bulunduğundan kurabiyeler kıtır kıtır oluyor. Bundan yola çıkarak bir daha ki bisküvi denememi kakao yağı ile yapmaya karar verdim üstelik istediğim tat ve kıvamı yakalayacağıma neredeyse eminim.
Keçiboynuzunun özellikle göğüs rahatsızlıklarında etkili olduğu biliniyor. Bronşları açma, göğsü yumuşatma gibi etkileri var. Keçiboynuzu pekmezini her sabah aç karna 1 tatlı kaşığı olarak kış boyunca kullanmakta fayda var. Bunun yanı sıra kemik gelişimine önemli fayda sağladığı için çocuk zeka ve kemik gelişiminde önemli bir yeri var. Hafızayı güçlendirip dikkati arttırıyor ve kemik erimesini azaltabiliyor. Kan üretimini arttıran keçiboynuzunun şişmanlatma özelliği olduğundan kilo problemi olanlar dikkat etmeli.

Keçiboynuzlu Kurabiye













Malzemeler
2 yemek kaşığı keçiboynuzu tozu
250 gram kakao yağı
Aldığı kadar doğal kepeksiz un
1 çay kaşığı tarçın
1 su bardağı öğütülmüş kaya şekeri
1 adet doğal yumurta
2 yemek kaşığı keçiboynuzu tozu
YapılışıKakao yağını benmari usulü ile eritin ve geniş bir cam kaseye alın. Sırasıyla yumurta, kaya şekeri, keçiboynuzu tozu, tarçın ve unu ekleyin. Ne kadar un eklediğimi ölçemedim hamuru klasik kulak memesi kıvamına getirin ve iyice yoğurun. Hamuru parçalara ayırın ve her bir parçayı 2 cmlik rulolar haline getirip çapraz minik parçalar halinde kesin. Parçaların üzerine çatalla çizik atın, yağlanmamış tepsiye aralıklarla dizin ve ısıtılmış 160 derecede pişirin. Ben süre tutamadım ama sanırım pişmeleri 20 dakika kadar sürdü, ara sıra kontrol ederek pişirebilirsiniz. Bir daha ki sefere tarçın miktarını 1 tatlı kaşığı olarak arttırıp doğal haliyle çekirdeksiz olan Özbek üzümü ile dövülmüş fındık eklemeyi düşünüyorum.
Bu tarif daha önce SadeMutfak'ta yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...