10 Şubat 2012 Cuma

Mayalı Tariflere Devam!

Mayayı bu kadar güzel tutturunca içimde ukte kalan tarifleri bir bir denemeye karar verdim. Bu tariflerden ilki pastane poğaçası tarifi idi. 40 Fırın Ekmek'in bir diğer güzel tarifini denedim ve onayladım:) Bir sonraki denemelerim simit ve açma tarifleri olacak, bu gidişle hasret kaldığım lezzetleri yeniden keşfedeceğim:)
Gelelim çok lezzetli ve yumuşacık olan bu poğaçaların yapılışına. Orjinal tarifte çok minicik değişikliklerle uyguladım. Şiddetle tavsiye ederim:)


Pastane Poğaçası




Malzemeler

3,5 su bardağı doğal kepeksiz un
1 silme tatlı kaşığı tuz
1 silme yemek kaşığı şeker
yarım çay kaşığı mahlep
1 yumurta+ üzeri için bir yumurta sarısı (üzeri için ayrılan yumurta sarısını bir fiske şeker ekleyip sürün)
1 su bardağından bir parmak eksik doğal maya
150 gram hakiki tereyağ, yumuşamış
çeyrek su bardağı soğuk su

Ben peynir sevmediğim için sade poğaça yaptım ama siz dilerseniz:


yarım bardak tulum, beyaz veya kaşar peyniri çeşitlerinden birini aralarına koyarak da pişirebilirsiniz.

(Kullanacağınız peynirin doğal olmasına dikkat etmenizi öneririm. Bu ne demek derseniz, sütünden mayasına kadar neredeyse içerikteki tüm malzemeler sentetik olarak üretilen peynirler mevcut. Süt ile yapılmış, oğlak şirdeni veya doğal bitkilerle mayalanmış, koruyucu ve lezzetlendirici herhangi bir katkı ve aroma içermeyen peynir doğal peynir diyebiliriz).

Yapılışı

Kuru malzemeleri geniş cam bir kasede harmanlayın. Ortasını açarak sıvı malzemeleri ekleyin ve iyice özleşene kadar yoğurun. Ele yapışmayan esnek bir hamur oluyor. Hamur iki katına çıkana kadar üzerini kapatarak dinlendirin. Kabarma işlemi sonunda hamuru istediğiniz büyüklükte parçalara bölüp sade veya peynirli olarak şekillendirin ve yağlanmış tepsiye aralıklarla dizin. Tepsiye dizdikten sonra yarım saat kadar tekrar mayalanmaya bırakın. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 20 dakika, üstü kızarana kadar  pişirin. Bu ölçülerle ben 14 adet poğaça elde ettim. Tarifin orjinalinde ise 12 adet peynirli poğaça yapılmış. Yapanlara afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...